Wij stimuleren kinderen hun talenten te ontplooien door ze in een veilige omgeving uitdagende opdrachten te geven. Omin te spelen op de ontwikkeling volgen we de prestaties van onze kinderen nauwgezet. Op een aantal vaste momenten inhet jaar worden alle kinderen getoetst op het gebied van taal, lezen en rekenen. Alle toetsen worden geanalyseerd door de leerkrachten en aan de hand hiervan creëren we passend onderwijs voor de leerlingen. Daarnaast vinden we het heel belangrijkdat een kind zich prettig voelt op school. Daarom hebben we ook aandacht voor het sociaal-emotioneel functioneren vande kinderen. Van ieder kind wordt een leerlingendossier bijgehouden. Hierin staan onder andere gegevens van hetaanmeldingsformulier, de toets- en rapportgegevens van de verschillende leerjaren, gegevens over speciale onderzoekenen verslagen van gesprekken met ouders. Vier à vijf keer per jaar vindt er een groeps– en leerlingbespreking met de intern begeleiderplaats om te kijken hoe het met de groep en het individuele kind gaat. In teamvergaderingen bespreken wij de trendanalyses van het leerlingvolgsysteem en de nieuwe ontwikkelingen binnen hetonderwijs. Het contact met ouders is van groot belang en de driehoek ‘ouder, kind, leerkracht/intern begeleider’ zorgt ervoordat we samen naar de mogelijkheden van het kind kunnen kijken!