Welkom op de pagina van groep 8!

Wij zijn een leuke groep van 26 kinderen. Dit jaar heeft groep 8 één juf. Dat is juf Renate. In groep 8 werken we hard aan vakken als rekenen, taal, spelling en begrijpend lezen. Naast al het harde werken gymmen we ook 2 keer in de week en hebben we twee pauzes (10 uur en 12 uur). Zo zorgen we ervoor dat we ook lekker in beweging blijven. Ook als we op pad gaan als groep, doen we dat op de fiets. Dit jaar houden wij ook een galafeest. Iedereen komt dan in een net pak of een mooie jurk. In januari gaan de kinderen de scholen voor het Voortgezet Onderwijs bezoeken. Dan hebben we het schooladvies binnen. Ook hebben we in groep 8 de doorstroomtoets, die we afsluiten met een lunch. We werken met weektaken als Daltonschool. Dat betekent dat we veel samenwerken en ook moeten plannen. Dat is goed voor het voorgezet onderwijs. En natuurlijk moeten we iedere week ook ons eigen doel stellen. Ook werken we met een agenda. In juni gaan we 3 dagen op kamp. Als het dan juli is, dan neemt groep 8 afscheid van de basisschool met een afscheidsmusical in de hal van de school.

Klik hier voor “Hoe maak ik in groep 8 een werkstuk”

Klik hier voor “Waaraan je moet denken bij het maken van een boekverslag”

Klik hier voor “Waaraan je moet denken bij het voorbereiden van je spreekbeurt”